September 22, 2012

duapuluhdua pada duapuluhdua



Untuk setiap ujian yang Engkau datangkan, untuk setiap senyum yang Engkau lukiskan, untuk setiap mereka-mereka yang Engkau datang-ambilkan, untuk setiap khilaf aku yang Engkau balas dengan limpah nikmat -- syukur aku, Tuhan.


Dan untuk duapuluhdua tahun nyawa yang Engkau pinjamkan. Terima kasih ya Allah, kekalkan aku dengan landasanMu.--Moga mampu aku jadi hamba yang baik buatMu, moga sempat aku memulang jasa ayahibu, moga kekal utuh tali darahku, moga cukup luas bahu aku buat sahabatku, moga memudar segala benci-iri-dengki, moga tak haloba aku dengan rahmat-nikmatMu.

tuhan...
pohon Engkau panjangkan rasa ini
aku nyaman begini.






No comments:

All texts in this blog belong to Specky, unless stated otherwise. Any unauthorized copying, broadcasting, publishing, distribution or alteration is strictly prohibited.